02-04-2024

Fysiotherapie bij rugklachten door een versleten rug

Heb je last van rugklachten door slijtage? Of je nu langdurig zit voor je werk, wat ouder wordt, of een ongeluk hebt gehad, slijtage kan je leven behoorlijk beïnvloeden.

20-03-2024

Kinderfysiotherapie voor kinderen met een te hoge of te lage spierspanning

Onze spieren zorgen ervoor dat we kunnen bewegen. Wanneer de spieren aanspannen, worden botten in beweging getrokken. Hierdoor kunnen we lopen, iets pakken en overeind komen uit een stoel.

20-03-2024

Met fysiotherapie kan een verwaarloosde ischias nog steeds verholpen worden

Een ischias is niets anders dan een zenuwbeknelling. Toch is een ischias zo’n aparte aandoening, dat deze een eigen naam heeft gekregen. Dit komt doordat de aandoening niet alleen relatief veel voorkomt, de klachten zijn ook nog eens heel specifiek.

19-03-2024

Manuele Therapie als effectieve behandeling van rugklachten tijdens het sporten

Fietsers, hardlopers maar ook voetballers of hockeyers. Allemaal kunnen ze te maken krijgen met problemen aan hun rug tijdens het sporten.

01-03-2024

Manuele therapie als effectieve behandeling bij artrose in de rug

Er zijn veel misvattingen over artrose. Veel mensen denken dat artrose hetzelfde is als slijtage en dat er hierdoor niets tegen de aandoening te doen is.

22-12-2023

Fysiotherapie bij hoofdpijn vanuit de nek (cervicogene hoofdpijn)

Hoofdpijn is misschien wel de meest voorkomende klacht die mensen hebben. Eigenlijk is bij hoofdpijn geen sprake één specifieke van klacht of aandoening. Want er zijn grote verschillen tussen verschillende vormen van hoofdpijn.

22-12-2023

Kinderfysiotherapie voor kinderen met een DCD-ontwikkelingsstoornis

Kinderen met DCD (Developmental Coordination Disorder) worden vaak als “onhandig” omschreven. Dit komt doordat DCD een coördinatie ontwikkelingsstoornis is. Kinderen met deze aandoening hebben dus een achterstand op het gebied van motorische vaardigheden.

21-11-2023

Kinderfysiotherapie bij motorische schrijfproblemen bij kinderen

Schrijfproblemen kunnen zich op allerlei manieren presenteren. Het kan zo zijn dat je kindje het moeilijk vindt om netjes te schrijven of dat het schrijven relatief langzaam gaat.

21-11-2023

Fysiotherapie bij een hamstringblessure

Iedereen die actief sport, heeft weleens een hamstringblessure zien gebeuren. Tijdens een sprintje of een duel grijpt er opeens iemand naar de achterzijde van het been.

26-10-2023

Onze kinderfysiotherapeuten helpen kinderen met rugklachten

Rugklachten komen veel voor in de samenleving. Niet alleen bij volwassenen, maar ook bij kinderen.

11-10-2023

Fysiotherapie bij schouderklachten door een slijmbeursontsteking

De schouder is beweeglijk in verschillende richtingen. Deze flexibiliteit is heel belangrijk, maar dit zorgt er ook voor dat de schouder een complex gewricht is.

15-09-2023

Kinderfysiotherapie bij groeiproblemen bij kinderen

Onze praktijk heeft een ervaren kinderfysiotherapeut die jouw kind kan begeleiden bij klachten zoals Osgood-Schlatter of de ziekte van Sever.

15-09-2023

Manuele therapie bij een beknelde zenuw in de rug

Zenuwen zijn een essentieel onderdeel van ons lichaam. Ze geven signalen uit de hersenen door aan de spieren en de organen.

08-09-2023

Volledig revalideren na een voorste kruisband blessure

Bij een zware kruisbandblessure, is de voorste kruisband helemaal afgescheurd. Waardoor deze door middel van een operatie moet worden hersteld. Na deze operatie staat er een stevige revalidatie op u te wachten.

08-09-2023

Fysiotherapie bij baby’s met een voorkeurshouding

Als ouder wil je het beste voor je kind. Dus je wilt zeker dat eerste weken/maanden optimaal zijn. Maar soms kan een ogenschijnlijk onschuldige voorkeurshouding de normale ontwikkeling van je baby verstoren.

24-08-2023

Manuele therapie bij chronische nekklachten

We gebruiken onze nek de hele dag door. Dit doen we bewust wanneer we bijvoorbeeld opzij kijken. Maar de nek is vooral onbewust de hele dag in beweging,om voortdurend ons hoofd in de juiste positie te brengen of te houden.

24-08-2023

Kinderfysiotherapie bij motorische klachten

Volgens artsen, fysiotherapeuten en andere zorgprofessionals is er de laatste jaren een zorgwekkende trend aan de gang. Kinderen bewegen steeds minder en hebben hierdoor steeds vaker last van motorische achterstanden.